شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق
شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق

جلسه مشترک استاندار مرکزی با مسئولین شهر نراق


جناب آقای مهندس  مقیمی استاندار محترم استان مرکزی  روز پنج شنبه  مورخ 9/8/92  بعد از جلسه شورای اداری  در فرمانداری  شهرستان دلیجان  با حضور در شهر نراق  در سالن اجتماعات شهرداری با جناب آقای دکتر سلیمی  نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی  ،  امام جمعه ، اعضای شورای اسلامی شهر  و شهردار   مسائل مربوط به توسعه و عمران  نراق  را مورد بررسی و پیگیری قرار دادند .  

در این جلسه ابتدا حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهر ضمن عرض خیر مقدم  به محضر استاندار محترم و هیات همراه  بر این نکته تاکید داشتند که متاسفانه مسئولین قبلی  قول هایی را در گذشته داده اند که تابحال محقق نگردیده و این نوع رفتار  موجب سلب اعتماد عمومی گردیده است .  

 ایشان در ادامه رفع مشکل  واگذاری زمین در  ناحیه صنعتی ، کمک به احداث حوزه علمیه  الغدیر نراق ، رفع مشکل روشنایی کمربندی و ورودی های آن ، ساماندهی گلزار شهدا ، ادامه پیگیری واگذاری زمین جهت ساخت مسکن مهر ویلایی ، تکمیل دوبانده شدن جاده نراق به دلیجان ، اجرای خط انتقال آب شرب نراق از چاه جدید در منطقه چالنخجیر  را از استاندار محترم درخواست نمودند .  

در ادامه جناب آقای دکتر سلیمی نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی  بیان داشتند شهر نراق زادگاه  عالمان ربانی مرحوم ملا محمد مهدی و ملا احمد نراقی در بین شهر های کشور از این جهت  یک استثنا که  با توجه به اینکه جمعیت دانشجویی آن در مقطعی تا سه برابر جمعیت شهرافزایش یافت و لی  فرهنگ عمومی مردم از ثبات معنا داری برخودار بود و این به برکت آن عالمان فرهیخته و علمای فعلی شهر بخصوص زحمات چندین ساله امام جمعه شهر حضرت حجت الاسلام والمسلمین حیدری می باشد .

ایشان  هم ضمن تاکید بر رفع مشکلات نراق اجرای  خط انتقال آب چاه جدید  ، تکمیل دوبانده شدن جاده نراق به دلیجان و حتی تا مشهد اردهال ، رفع مشکلات ناحیه صنعتی را از جمله نیاز های اساسی توسعه شهر برشمرده و وخواستار  رسیدگی آنی به آنها شدند .

مرادی شهردار نراق نیز در ادامه بیان داشت مدل تعریف شده برای توسعه آتی شهر نراق بر اساس مطالعات طرح جامع ویژه  توسعه پایدار و متوازن است که در آن به همه نیاز های شهر   بخصوص حفظ ساختار فرهنگی ، تاریخی و طبیعی  توجه خاص  گردیده است   .

 ایشان افزود : تصویب  طرح جامع  ویژه  برای شهر نراق توسط شورای عالی شهرسازی و معماری کشور بیان جایگاه و اهمیت این کهن شهر تاریخی است که نمونه کاملی از شهر های ایرانی اسلامی است  .   انتظار و درخواست ما از  دولت  تدبیر و امید  این است که کمک کند   شهرداریها و بخصوص شهرداریهای کوچک  که آسیب های فراوانی طی سالهای گذشته  از اجرای  نادرست سیاست خود اتکایی  و و ابستگی صرف  به درآمد های ناشی از عوارض کشیده اند از این بن بست ایجاد شده رهایی یافته و منابع درآمد پایدار جایگزین منابع فعلی گردد .

 جناب آقای مهندس مقیمی استاندار محترم استان  مرکزی  در پایان جلسه فرمودند :  نراق و نراقی ها تاریخ پر افتخاری دارند و ما هم خود را متعهد به هر گونه کمک به این  کهن شهر تاریخی می دانیم .

ایشان  در خصوص اجرای خط انتقال آب و دو بانده شده جاده نراق به دلیجان و رفع مشکل ناحیه صنعتی دستورات  خاصی را به مدیران کل مربوطه داده و  در خصوص مسائل فرهنگی اشاره داشتند  تامین امکانات سخت افزاری به عهده مااست که کوتاهی نخواهیم کرد ولی نرم افزار کار فرهنگی می بایست از طرف علما و روحانیون شهر تدوین گردد . در پایان متذکر شدند به لحاظ اینکه شهرداری نراق توانسته موفقیت های قابل توجهی طی چند سال گذشته  کسب نماید در سال جاری اعتبار ویژه ای برای آن  در نظر خواهیم گرفت  .      

نظرات 1 + ارسال نظر
م یکشنبه 12 آبان 1392 ساعت 08:46

سلام. تشکرررررررررررر

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد