شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق
شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق

مراسم روز صلح جهانی در نراق برگزار شد .




21سپتامبر مصادف با 30 شهریور ماه با حضور جمعی از مسئولین استانی ، شهرستان ، شهر نراق ، خانواده  معظم شهدا ،  ایثار گران و جانبازان مراسم روز جهانی صلح در شهر نراق برگزار گردید .

در ابتدای این این مراسم  سید عباس حسینی نژاد  رئیس شورای اسلامی شهر نراق ضمن خیر مقدم به مسئولین و حاضران در جلسه پیوستن شهرداری نراق به سازمان بین المللی شهرداران حافظ صلح را  به مردم شهر نراق تبریک گفته و اشاره  کرد  ما در هشت سال دفاع مقدس ثابت کردیم  که دنبال جنگ نبوده و  الان هم  نیستیم و تنها از کشور و آرمان های انقلاب دفاع کرده  و خواهیم کرد و الان هم امنیت کشور عزیزمان ایران  نتیجه  و حاصل خون شهدا و جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس  است .

در ادامه حجت الاسلام عرفان استاد حوزه علمیه الغدیر نراق پیرامون واژه صلح که کلمه ای  است در مقابل فساد به استناد قرآن و احادیث ثابت کردند این صلحی که جامعه ملل متحد دنبال آن است اگر محقق بشود یک صلح نسبی است چون در تنظیم قانون آن بشر نقش دارد ولی صلح مورد نظر دین مقدس اسلام یک صلح جامع و کامل است و بر پایه قانون الهی شکل می گیرد و فقط انسان کامل مانند حضرت حجت می تواند زمینه ساز این صلح جهانی باشد .

ایشان در ادامه به مباحث مهدویت و پر شدن دنیا با عدل توسط حضرت حجت  بعد از اینکه با ظلم و جور پر شد اشاره کردند .

در ادامه دو تن از جانبازان شیمیایی هشت سال دفاع مقدس جناب آقای دکتر خاکی ریاست اداره بهزیستی شهرستان دلیجان و جناب آقای مهندس منصوری رئیس شورای اسلامی شهر دلیجان به بیان خاطرات خود از سال ها مبارزه و تحمل رنج آسیب های ناشی از مجروحیت شیمیایی  پرداختند . 

بخش بعدی این مراسم قرائت دردنامه یک فرزند افغان از جنگ و نابسامانی در افغانستان بود و به صورت نمادین این بچه ها پلاکاردی را در صحنه به نمایش گذاشتند بااین مضمون :  جنگ را افغانستان تمام کنید ما می خواهیم به سرزمین مادری خود برگردیم .

آقای دکتر صفری معاون توسعه منابع انسانی استانداری مرکزی دیگر سخنران این مراسم بود و از برگزاری چنین برنامه ای در شهر نراق و ابتکار شهرداری نراق تقدیر و تشکر کردند .

در پایان آقای مرادی شهردار  نراق ضمن تشکر از عوامل اجرایی برنامه  گزارشی از روند پیوستن شهرداری نراق در سال 2013 به سازمان شهرداران حافظ صلح جهانی ارائه و یاد آور شدند : در دنیای دیروز  رقابت بین تمدن ها بود در دنیای امروز رقابت بین کشورها رایج است و در دنیای فردا رقابت بین شهر ها شکل می گیرد لذا با این پیش فرض در دنیای پیش رو  هر شهری باید در عرصه روابط بین الملل حرفی برای گفتن داشته باشد . ما  قصد داریم از طریق این سازمان بین اللملی صدای فرهنگ غنی مردم شهر نراق را به گوش تمامی اعضای این سازمان در سراسر جهان برسانیم .

در نهایت  هم بیانیه پایانی  این مراسم توسط ایشان  قرائت و با تقدیم لوح و هدایایی از تعدادی جانبازان شیمیایی  و افراد برگزیده در مسابقات شعر ، نقاشی و داستان نویسی  با حضورمسئولین تقدیر بعمل آمد .  

متن بیانیه : 

به نام خدا

احترام به صلح احترام به قوانین الهی و کرامات انسانی و تضمین‌کننده آینده بهتر برای بشریت است.هر ساله ۲۱ سپتامبر، سازمان ملل متحد  به مناسبت روز جهانی صلح شعاری را معرفی و امسال هم شعار حق ملت‌ها و صلح را به عنوان شعار سال خود برگزیده است.

شهرداری نراق از سال 2013 به عضویت سازمان شهرداران حافظان  صلح پیوسته است و قصد دارد از طریق این سازمان بین المللی به معرفی فرهنگ غنی و صلح دوستانه مردم مسلمان و شیعه شهر نراق به سراسردنیا  بپردازد .

شهر نراق شهر زادگاه فاضلین نراقی است . شهر  عالمانی  که 200 سال پیش اندیشه های سیاسی  و اخلاقی  خود را بر پایه های  صلح ،  دوستی و محبت بر اساس مبانی دین مقدس اسلام و سنت پیامبر رحمت و  اخلاق اهل بیت عصمت و طهارت  بنا نهادند  و در این زمینه دو  کتاب گرانسنگ جامع السعاده و معراج السعاده را به بشریت تقدیم کردند .

ما سعی داریم به عنوان یک عضو فعال این سازمان  در عرصه بین المللی با ترجمه مطالب این مکتوبات  به استقبال گردشگران خارجی و جامعه جهانی برویم  و نشان دهیم فرهنگ دینی مردم نراق  قابلیت  عرضه جهانی را دارامی باشد .

اگر فرهنگ خشنونت در غرب برطبل  جنگ تمدن ها  و مذاهب و فرق می کوبند ما با پیاده سازی آموزه های معراج السعاده نشان خواهیم داد که انسان ها اگر در اعتقادات با هم اختلاف دارند  بنا به فرمایش امیر المومنین (ع) در بشیریت با هم برابر و همسان هستند و حق حیات و زندگی مسالمت آمیزرا دارند .

ما باور داریم که صلح پایدار جهانی تنها در عمل به دستورات خالق بشریت محقق خواهد شد و برای ظهور منجی آخر الزمان (عج) دعا می کنیم .

                                                                                                            والسلام

                                                                                                                 محمود مرادی

                                                                                                             شهردار نراق


نظرات 2 + ارسال نظر
قجری پنج‌شنبه 3 مهر 1393 ساعت 12:34

سلام
تازه به نظر من یه خورده قشنگتر هم میشه صلح را دید همیشه که از دید حقوقدانان و سیاسان و مکاران!!!و...که نباید نگاش کرد .مثل این دیدگاهی که یه مدیر وبلاگ توی وبش نوشته بود و چند روز پیش من خوندمش ..

من فکر میکنم
صلح هق هق گریه های زنی است روی شانه های مردی که عاشقانه دوستش دارد ...
آه ه ه !!!اما جنگ کشیدن دیواریست بین این دو به بلندی دیوار چین!!!!
اینم برای خودش نظریه صلح طلبانه است دیگه!!!1
نیست؟؟؟!!!

قجری پنج‌شنبه 3 مهر 1393 ساعت 12:24

سلام
آقای مرادی
چه متن قشنگی نوشتید مخصوصا بیانیه صلح طلبانتون خیلی زیباست من با اینکه در جلسه هم گوش دادم الان هم که خوندم لذت بخش بود برام.میخواستم کمی از دیدگاه حقوق و مقدمه علم حقوق و حقوق بین الملل بررسیش کنم صلح و صلح طلبی را احقاق حقوق اولیه بشر نظیر حق بیان و حق رای و حق زندگی و نظریه کانت فرانسوی بانی حقوق طبیعی و..ولی فکرشو کردم شاید تکراری باشه ...تصمیمم عوض شد کمی خودمونی تر باشه فکر میکنم بهتر باشه به نظر من فارغ از مرز بندیهای سیاسی جنسیت و نژاد و زبان وو هر انچه که دیوار جدایی بین انسانها میکشد همه باهم برابر و برادریم مگر به قول قرآن با تقواتر ها که گرامی ترند وتند خویی و شرارت جامعه به اصطلاح متمدن بر ادمها هیچ منفعتی به نفع بشریت نداره جالب الینه که تحت لوای بوق و کرناهای جنگ و انرژی هسته ای و جنگ تسلیحاتی و فسفر سفید و پیمان ناتو و فائو و پرچمهای رنگارنگ سر در سازمان به اصطلاح حامی صلح و یکسو نگری سازمان ملل و به قول شما استراتژی و تاکتیک های قبل از هزیمت و بعد از هزیمت و گزینه های روی میز و زیر میز وجنبش متعهدها و غیر متعهدها و...به دنبال معنی کردن کلمه صلحیم!!!!واژه ای که از جغرافیای جهان اسلام لاک گرفته اند .من فکر میکنم احقاق حقوق مستضعفان و بر قراری صلح جهانی منجی به حق خود را میطلبد که شماهم بهش اشاره کردید شاید این بیت پایانی بر تمامی رو شنفکری عصر متمدن بشر در انتظار صلح جهانیست!!
بی شک شبی به پاس غزلهای آتشین چشم تو بازار وزن و قافیه تعطیل میشود
آن روز سفره اهورایی زمین موعود با سلام تو تکمیل میشود !انشاء الله

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد