شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق
شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق

معاون رئیس جمهور از نراق بازدید کرد


 

 دکتر سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری  روز جمعه مورخ 11/7/93 بعد از شرکت در مراسم سنتی قالیشویان از شهر تاریخی نراق بازدید کرد.

دکتر سلطانی فر به همراه جمعی از معاونین خود از جمله جناب آقای دکتر طالبیان معاون میراث فرهنگی  در معیت جناب آقای مقیمی استاندار استان مرکزی  از مجموعه بازار و کاروانسرای شمس السلطنه ، تاجر سرا و کاروانسرای حاج مهدی ، آب انبار و حسینیه حاج مهدی ، مسجد جامع ، آب انبار و حسینیه حاج عبد الباقی ، موزه مردم شناسی و در نهایت در محل موزه از کارگاه ساخت جوزغند ( گرانترین شیرینی محلی نراق ) بازدید کرد .

در حاشیه این مراسم حجت الااسلام سلیمی نماینده مردم شهرهای دلیجان و محلات مطالبی پیرامون ارزش تاریخی شهر نراق و بافت با ارزش آن و اینکه این شهر نمادی از معماری ایرانی اسلامی است مطرح و خواستار کمک مالی به پروژه  احیای نراق شد .

در ادامه شهردار نراق مختصری از  نحوه شکل گیری شهر تاریخی نراق در طول  هزار سال پیش را مطرح و بیان داشت . سیاست شهرداری تا قبل از سال84 تخریب و نوسازی بافت فرسوده بود ولی از سال 84 به بعد ما با تغییر نگرش خود  درصدد حفظ و حراست از آثار تاریخی خود بر آمدیم و نتیجه آن طی 5 سال این شد که شورای عالی شهرسازی و معماری ویژه بودن نراق را در بین شهر های تاریخی کوچک کشور پذیرفت و اکنون این شهر دارای طرح ویژه مصوب با رویکرد حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و طبیعی می باشد . ایشان افزود انتظار ما از مدیران ارشد به ویژه در سازمان  میراث فرهنگی توجه مادی به پروژه نراق نیست بلکه ما بیشتر به دنبال حمایت های معنوی و کارشناسی آن  سازمان هستیم که خیلی هم برای مدیران خرجی ندارد. ما اعتقاد داریم شهر تاریخی نراق با  مشارکت شهروندان و سرمایه گذاران بخش خصوصی قابل احیاء و بارسازی است فقط باید موانع آن از سر راه برداشته شود .

جناب آقای طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان در این مراسم کار شهرداری نراق  در حفاظت از ارزش های تاریخی و معماری شهر را بی نظیر توصیف و شهر نراق را یک نمونه موفقی در حوزه احیاء بافت های تاریخی نام برد و بیان داشت قطعا با ادامه این روند  در آینده نزدیک  شهر تاریخی نراق مقصد گردشگران داخلی و حتی خارجی خواهد شد و ما هم سعی می کنیم از اعتبارات ملی در سال 94 به پروژه نراق کمک ویژه کنیم   تا زحمات مدیران شهری همچنان در سطح کشور شاخص و نمونه باشد .

 

نظرات 2 + ارسال نظر
قجری سه‌شنبه 15 مهر 1393 ساعت 12:06

سلام
من یه نظر دیگه هم داده بودم نداده بودم!؟؟!
سواله برام چرا تایید نکردید؟!

سلام . به صورت کلی عرض می کنم. گل ها طبیعی هستن . این گلدان ها با مشارکت شهرداری توسط یک جوان هنرمند نراقی ساخته شده . مصالح استفاده شده کامپوزیت و فایبر گلاس است که بسیار مقاوم در مقابل سرما ، گرما و نور خورشید می باشد .
ممنونم که حساس هستید به تغییرات مبلمان شهری .
در خصوص تغییر سیاست ها هم منظور شما را متوجه نمیشم .
هیچ تغییری در کار نیست .

قجری دوشنبه 14 مهر 1393 ساعت 12:20

سلام
آقای مرادی
ما داریم با یه گروه بااندیشه و فکر شعری شهریار آشنا میشیم . در اسرع وقت و به نتیجه رسیدن، یکی از بهترین شعرهایش را برای کاربراتون روی وب میگذارم.

سلام لطف می کنیم .

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد