شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق
شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق

احداث اولین موزه شهاب سنگ ایران در نراق

تا سال 94  اولین  موزه شهاب سنگ های آسمانی نراق زیر نظر استاد زمین شناس دانشگاه آخن آلمان با همکاری آموزش و پرورش، خیرمدرسه ساز  جناب آقای حاج عباس معصومی نراقی ، شهرداری و شورای اسلامی شهر نراق ، سازمان میراث فرهنگی و  موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران و کانون سبز فارس در محل برخورد شهاب سنگ (( دبیرستان معصومی))  احداث می گردد.

 محمود مرادی شهردار نراق با اعلام این خبر افزود : هفت سال است  با مساعدت استاد ارجمند  جناب آقای دکتر سپهری  پیگیر روشن شدن سرگذشت شهاب سنگ آسمانی نراق بودیم که همین پیگیری ها  و نوشتن مقاله توسط ایشان در ماه نامه نجوم ما را در نهایت به استاد زمین شناس دانشگاه آخن آلمان جناب پرفسور  ایرج عشقی وصل کرد و قفل سرگذشت این شهاب سنگ آسمانی به دست ایشان که اولین محقق تحویل گیرنده سنگ  جهت بردن آن به دانشگاه تهران در سال 53 بود در آبان ماه سال 92  باز شد .  طبق اسناد ارائه شده توسط ایشان  مشخص شد در سال 62 بخشی از شهاب سنگ به کشور آلمان  جهت انجام تحقیقات بیشتر برده می شود و بخش عمده آن به وزن دو کیلو و 900 گرم تحویل موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گردیده است .

بخشی که به آلمان برده شده بود به همراه گزارش تحقیقات صورت گرفته در آبان سال 92 توسط استاد عشقی به زادگاه خود نراق عودت و اکنون در شهرداری نراق نگهداری می شود .  

مرادی افزود : شهرداری نراق ضمن دعوت مجدد از این محقق برجسته کشور در سال جدید بنا به پیشنهاد دکتر عشقی که خود دارنده مدال اروپا برای گردشگری هوشمند در ایفل آتشفشانی آلمان و تجربه زیادی در احداث ژئو پارک ها را در کارنامه خودرا دارد تصمیم گرفت با همکاری خیر مدرسه ساز جناب آقای حاج عباس معصومی که این هدیه آسمانی در سال 1353  چند روز قبل از افتتاح مدرسه در آزمایشگاه آن سقوط کرد،سفارش تدوین کتاب سرگذشت شهاب سنگ نراق را به استاد عشقی داده و سالن محل برخوردرا به اولین موزه شهاب سنگ های آسمانی ایران تبدیل کند  .

شهردار نراق در ادامه گفت  : موسسه خصوصی کانون سبز فارس به مدیریت جناب آقای بهمن  ایزدی از متخصصین ژئو توریسم  ایران  طی مکاتبه ای  با شهرداری پیشنهاد داده است اگر این موزه  در شهر نراق  و محل نزول آن  احداث گردد ،دو مین شهاب سنگ  بزرگ ایران را که در کویر لوت توسط این کانون یافت شده را به این مرکز جهت نگهداری و بازدید علمی علاقه مندان منتقل خواهند کرد .

مرادی در پایان گفت : امیدواریم در آبان ماه سال 94 با همکاری همه مسئولین ذی مدخل از جمله سازمان میراث فرهنگی ، آموزش و پرورش، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ،خیر مدرسه ساز جناب آقای معصومی و کانون سبز فارس با نظارت علمی پروفسور ایرج عشقی این موزه منحصر به فرد را احداث نماییم  تا بخش دیگری  از پازل گردشگری این کهن شهر تاریخی تکمیل و بتوانیم به نحو شایسته قدر  این هدیه ارزشمند الهی را که عمر زمینی آن چهال سال و عمر کیهانی آن  13 میلیون و هفتصد سال است را پاس بداریم .              

نظرات 6 + ارسال نظر
محل این موزه در کجاست ادرس رو بگین سه‌شنبه 18 فروردین 1394 ساعت 23:54

ادرس نمایشگاه در کجاست

سلام دوست عزیز . اگر افتتاح شود در محل برخورد . دبیرستان معصومی نراق

ح. مرادی پنج‌شنبه 27 آذر 1393 ساعت 19:59

با سلام و احترام
زیارت قبول امیدوارم برای ما هم دعا کرده باشید
سپاس

سلام . بله نایب الزیاره همه بودم .

قجری دوشنبه 17 آذر 1393 ساعت 11:00

سلام
من آن پرچمدار بزرگ خورشیدم که کاروان کواکب رابه پایانه کائنات خواهد رساند و آیات خون ،سوره شهادت را در هفتادو دو جلد مرصع تفسیر خواهد کرد. آنکه راه عبور رگها را از گردنه تیغها خواهد گشود من زائرم من ملتمسم من...
می خواهم با قطره اشکی از معراج چشمت نزول کنم و سایه وار در حاشیه مژگان هایت نا پدید شوم
آقا !مرا با کرشمه ای دیگر باره بیافرین !
آقا!مرا بار دیگر از گوشه نگاهت آغاز کن!
بگذار جنون بی نهایت من در زنجیر خانه زلفت به اسارت افتد و آخرین بقایای زمینیم در آسمان نگاهت خاکسترگردد....قسمتهایی ازکتاب عطش شمشیر( شطحیات احمد عزیزی)

مدیر محترم وبلاگ
زیارت قبول.

قجری چهارشنبه 21 آبان 1393 ساعت 09:14

سلام
شهردار محبوب و مردمی
ما هم به ترسیم آینده روشن نراق با همت و تلاش شما و همکاری مردم نراق و مسئولین امیدواریم .
اگر این اتفاق نادر بیفتد بسیار اتفاق خوشایندی خواهد بود .
از همه کسانی هم که در باروری این اندیشه و ثمر مهم،نقش فعال داشته اند از جمله استاد زمین شناس آقای دکتر عشقی و... تشکر و قدردانی مینمایم.

شهروند نراقی یکشنبه 18 آبان 1393 ساعت 18:53

سلام.خدارا شاکریم که با همت و دلسوزی شما شهردار محترم شهرمان بالاخره پرده از سرنوشت این سنگ برداشته شد، شاید در ابتدا مسئله شهاب سنگ نراق هم برای شهروندان و هم بازدیدکنندگان از مکان فرود سنگ کم اهمیت بود اما خوشحالیم که با تلاش و پیگیری های شما در حال حاضر این نقطه از شهر به یکی از با ارزش ترین نقاط و روزنه های امید شهرنراق جهت پیشرفت و مطرح شدن محسوب میشود.امیدواریم بازهم به همت شما و تمام مسئولین و حمایت های مردم نراق سال آینده شاهد افتتاح این موزه منحصر به فرد در شهر نراق باشیم. خداقوت

هادی یکشنبه 18 آبان 1393 ساعت 18:32 http://chalnakhjir.blogfa.com

سلام.تبریک میگم.وتشکر از زحمات جنابعالی بابت پیگیریهای مکرر سرنوشت شهاب سنگ نراق.با آرزوی توفیق روز افزون.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد