شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق
شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق

حضور شهردار نراق در اجلاس جهانی شهرداران شهر های اسلامی

بنا به دعوت بخش اسکان بشتر سازمان ملل((un. Habitat))  شهردار نراق به سومین اجلاس شهرداران شهر های اسلامی که در تاریخ 6 و 7 مرداد ماه  در مقر این سازمان  در شهر وین  کشور اتریش برگزار گردید دعوت شد .

مرادی شهردار نراق با علام این خبر افزود: مجمع جهانی شهرداران اسلامی دو سال است تشکیل شده و  در حال حاضر شهردار قزوین با عضویت 56 شهر  از سراسر دنیا ریاست این مجمع را به عهده دارد . این مجمع تحت نظر سازمان ملل و بخش اسکان بشتر آن در حال برنامه ریزی برای اجرای طرح  ((CPI)) در شهر های اسلامی دنیا است .

((CPI)) طرح شکوفایی و خلاقیت شهری است که ما در شهر نراق توانسیم با یک برنامه ریزی استتراتژیک 10 ساله بخش زیادی از شاخص های مد نظر آنها را جلب کنیم و به جرات می توان ادعا کرد امروز مدل توسعه در شهر نراق یکی از پایدار ترین مدل های  توسعه شهری ایران است . توسعه ای که بر پایه فرهنگ ،  تاریخ  و  سبک زندگی ایرانی اسلامی  تعریف شده  و به جای کمیت طول و عرض شهر و تعداد ساکنان آن به کیفیت توجه دارد .  

مرادی شهردار نراق افزود . حضور در این اجلاس بین المللی فرصتی ارزشمند برای معرفی شهر تاریخی نراق  و فرهنگ غنی شیعی و شخصیت های برجسته آن   از جمله فاضلین نراقی بود .

وی افزود بخش اسکان بشر سازمان ملل در حال تدوین شاخص های طرح شکوفایی شهری ((CPI)) است و برای همین  این اجلاس مقدمه ای بود تا شاخص ها به صورت جامع  و با رعایت فرهنگ های مختلف از سراسر  دنیا تعریف شود .  توجه به  دو  عنصر جسم و روح در شهر سازی اسلامی و  ساختن شهر ها  به گونه ای که انسان را در دنیا و آخرت به سوی کمال سوق دهد از جمله پیشنهاداتی بود که از طرف شهر نراق به مجمع  جهانی ارائه گردید و در همین راستا با طرح موضوع شهر سالم در گرو داشتن شهروند سالم مقرر گردید شهرداری نراق ترجمه انگلیسی کتاب گرانسنگ معراج السعاده مرحوم ملا احمد نراقی  در راستای ارتقاء اخلاق شهروندان شهر های اسلامی در اختیار مدیران بخش شکوفایی شهری سازمان ملل  قرار دهد .

مرادی در پایان گفت :  حضور در این اجلاس  و آشنا شدن با شهرداران شهر های اسلامی  سراسر جهان و کارشناسان برنامه ریزی شهری  فرصتی بسیار ارزشمند بود برای بر قراری ارتباطات  در سطح بین المللی که یک نمونه از آن دعوت از شهردارشهر منچستر انگلستان (( افضل خان )) بودکه فردی  مسلمان و پاکستانی تبار و اولین شهردار مسلمان انگلستان  است  برای بازدید از ایران و شهر نراق که در این خصوص  قول مساعد دادن .

نظرات 1 + ارسال نظر
هادی دوشنبه 12 مرداد 1394 ساعت 22:05 http://chalnakhjir.blogfa.com

سلام
درود بر شما وخسته نباشید که باعث افتخار ما در شهر تاریخی نراق هستید . نراق بواسطه تلاشهای بی وقفه شما به اینجا رسیده است.

محبت دارید برادر . باعث افتخار نراق 80 شهید و صدها جناباز و آزاده ای هستن که برای دفاع از ناموس ما به وقوت حادثه وارد میدان شدند . نراق و نراقی به خاطر وجود ذی قیمت فاضلین دارای اعتبار بوده و تا قیام قیامت خواهدبود .

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد