شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق
شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق

جلسه کمیته ساماندهی معابر شهرستان دلیجان در شهرداری نراق برگزار گردید


در تاریخ 17/5/94 جلسه کمیته ساماندهی معابر شهرستان دلیجان با حضور جمعی از مسئولین شهرستان و اعضای شورای اسلامی شهر نراق در سالن جلسات شهرداری نراق برگزار گردید . در ابتدای  این جلسه جناب آقای مرادی شهردار محترم نراق  ضمن خیر مقدم گویی گزارشی از فعالیت های انجام شده طی 5 سال گذشته  شهرداری در حوزه ساماندهی معابر و بهبود مسیرها  ارائه دادند  .

شهردار نراق گفت : با توجه به اینکه متوسط سن  ساکنان شهر در شهر نراق بالا  است ما از سالهای گذشته مناسب سازی معابر را به عنوان یک الزام شهری در دستور کار خود قرار داده بودیم توفیقات خوبی حاصل شده  به گونه ای که در  پروژه های جدید حتما باید الزامات قانونی طرح ساماندهی معابر مخصوص  معلولین جسمی و حرکتی رعایت گردد  و به مرور زمان معابر قدیمی را هم به گونه ای اصلاح نمائیم که تردد برای این دسته از ساکنان در شهر  بدون هیچ  مشکلی  انجام گردد .

 مرادی افزود:  طرح ساماندهی بافت تاریخی که اکثر سالمندان در این بخش زندگی می کنند این الزام را دارد که حتما باید  اختلاف سطح در معابر به حداقل ممکن برسد  که لازم می دانم از شهروندان فهیم نراقی که ما را در اجرای طرح کمک کردند تقدیر و تشکر نمایم .  

در ادامه جلسه جناب آقای دکتر خاکی مسئول بهزیستی شهرستان دلیجان  ضمن ارائه گزارش فعالیت های صورت گرفته و جلسات برگزار شده  درراستای مناسب سازی  معابر شهری و اماکن عمومی و ادارات و نهاد ها  الزامات قانونی را متذکر و یاد آور شد در شهرستان دلیجان بیش از 4000 نفر معلول حرکتی و جسمی و جانباز داریم که باید حقوق این افرادطبق قانون رعایت گردد و از همه مسئولین شهرستان درخواست  کرد ند در این زمینه  اقدامت اساسی انجام دهند و نبود اعتبار را بهانه عدم انجام کار نکنند  .

 در ادامه دکتر خاکی اقدامات انجام گرفته توسط شهرداری نراق را بسیار مطلوب ارزیابی کرده و متذکر شد شهرداری نراق ثابت کرده است می شود  با هزینه کم کارهای بزرگی انجام داد و ما امیدواریم  نراق  درزمینه مناسب سازی به یک شهر پایلوت استانی تبدیل گردد .

در ادامه جلسه جناب آقای سید عباس حسینی  نژاد رئیس شورای  اسلامی شهر نراق احترام به سالمندان و معلولین و جانبازان  را یک امر خدا پسندانه دانست و متذکر شد باید این قشر را به صورت ویژه  در شهر دید و یاد آور گردید  اقدامات حمایتی برای این افراد خیلی هم نیاز به منابع مالی ندارد  چرا که با یک ملاقات و شنیدن در دل این قشر می توان  درد های آنها  را التیام بخشید .  

ونایی معاون توانبخشی اداره گل  بهزیستی استان به عنوان مهیمان ویژه این جلسه   گزارشی از عملکرد ستاد استانی و جلسات برگزار شده با مدیران کل استان ارائه و  از اعضای جلسه درخواست کردند حقوق معلولین ، سالمندان و جنابازان  در شهر ها مطابق قانون رعایت گردد . ایشان از  نراق  به عنوان نمونه منحصر به فرد در استان  یاد کردند که  قبل از ابلاغ از طرف  استان  برای  رعایت حقوق  شهروندان جامعه هدف گام های اساسی  برداشته و اکنون  شهروندان نتیجه این تفکر را در شهر ملاحظه می نمایند .

در پایان اعضای شرکت کننده در جلسه  به اتفاق  از پروژه های بهبود عبور و مرور شهر از جمله طرح ساماندهی گلزار شهدا و امامزادگان سیلمان ،  بافت تاریخی  محله سفلی ،  مسجد امام حسن ، میدان اصلی شهر و پیاده رو های شهرک فاضل بازدید بعمل آوردند .


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد