شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق
شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق

برنامه تابستانی پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان


شهرداری نراق  در راستای  پر کردن اوقات فراغت  جوانان و نوجوانان در ایام تعطیلات  تابستان  اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی  رایگان در سه رشته  پیکره تراشی ، چرم دوزی و تور لیدری نموده است .

مرادی شهردار نراق با اعلام این خبرافزود:  مهمترین  مزیت شهر نراق تاریخی و گردشگری بودن آن است که به همین دلیل شورای عالی شهر سازی و معماری برنامه بیست ساله توسعه شهر رابر پایه توسعه اقتصاد گردشگری تعریف کرده است، لذا می طلبد شهروندان  نراقی خود با الزامات این صنعت پر سودآشنا وآماده بهره برداری از ظرفیت های حضور توریست شوند .

تولید صنایع دستی  بومی و عرضه آن  به گردشگران یکی از راه های  کسب درآمد در شهر های توریستی است . چند سالی است سعی داریم جوانان و نوجوانان نراق  بخصوص بانوان را با حرفه های مختلف و متنوع تولید صنایع دستی آشنا کنیم تا هم در کنار ایجاد اشتغال چرخه صنعت گردشگری منطقه تکمیل گردد .  

درسنوات گذشته کلاس های آموزشی  تور لیدری، تولید گلیم فرش،مینا کاری، تابلو فرش ابریشم ،جوزغند سازی را برگزارکردیم که تاثیر خوبی  بر اقتصاد خانوار های نراقی بخصوص جوزغند سازی داشت و امسال هم در ادامه همان سیاست های قبلی سه کارگاه پیکره تراشی بر روی چوب، چرم دوزی و تور لیدری را با حداقل 90 نفر کارآموز  در دستور کار خودداریم .

شهردار نراق در ادامه گفت :امیدوریم در جشنواره جوزغند که در ابتدای مهر ماه  برگزار می گردد تولیدات و هنر دست  بانوان  نراقی در معرض دید و فروش  بازدید کنندگان و گردشگران داخلی و خارجی  قرار گیرد .

ایشان در پایان افزود : وظیفه خود می دانم از تمامی کسانی که در این کارگاه های آموزشی شرکت کردند به ویژه سرکار خانم شهرجردی استاد کارگاه چرم دوزی و سرکار خانم کمره ای استاد کارگاه پیکره تراشی تقدیر و تشکر نماییم .


  


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد