شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق
شهرداری نراق

شهرداری نراق

پرتال موقت اطلاع رسانی شهرداری نراق

بازدید نماینده مجلس از دو پروژه حیاتی شهر نراق


در تاریخ 16 /5/94 حجت الاسلام سلیمی در معیت شهردار نراق جناب آقای مرادی از دو پروژه حیاتی شهر نراق بازدید کرد .

حجت الاسلام سلیمی هدف از بازدید  خود را بررسی  نحوه پیشرفت پروژه ها  و عرض  خسته نباشی به مدیران شهری و شهرستان عنوان کرد.

 دکتر سلیمی طرح آبرسانی  به شهر نراق را از طرح های اساسی حوزه انتخابیه خود در شهرستان دلیجان برشمرد و اعلام داشت در حال حاضر شهرستان های محلات و دلیجان و شهر نیمور مشکلات آب شرب آنها با انتقال سر شاخه های دز تا حدودی حل شده و تنها نگران شهر نراق بودیم که بحمد الله  با حفر چاه و تخصیص اعتبارات ماده 180 و اخذ کمک از وزیر محترم  نیرو در قالب اعتبارات تنش آب ، انتقال آب به شهر نراق انجام شده و اکنون شهروندان نراقی از نعمت آب شرب این چاه  بهره مند شده اند  و منبعد نگرانی بابت قطع آب شرب خود  نخواهندداشت و برای  احداث مخزن و اجرای  باقی مانده خط نیاز به بودجه است که حتما پیگیری  می کنیم  تا طرح تکمیل گردد .

دکتر سلیمی در بازدید از  اجرای طرح دو بانده شدن محور دلیجان به نراق ضمن تشکر از اکیپ اجرایی حاضر در محل  گزارشی از پیشرفت کار دریافت و یادآور شدند مقرر گردیده است  حداقل سه کیلومتر از  این محور از طرف نراق امسال آسفالت شود  و برای ادامه آن هم باید تلاش کنیم اعتبار لازم از طریق کمیته برنامنه ریزی شهرستان و ماده 180 و ملی تخصیص یابد .

مرادی شهردارنراق در طی این بازدید ضمن تشکر از مساعدت های نماینده مجلس شورای اسلامی در به نتیجه رسیدم این پروژه ها  به نمایندگی از طرف شهروندان نراقی  از  تلاش های معاونت محترم امور عمرانی استانداری مرکزی جناب آقای مهندس زندیه وکیلی ،  فرماندار محترم  شهرستان دلیجان جناب آقای دکتر فدایی ، رئیس  محترم آبفای شهرستان جناب آقای مهندس فاضلی ، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان جناب آقای مهندس خلیلی ، مدیر کل محترم راه و شهرسازی استان جناب آقای نصر الله نژاد و جناب آقای مهندس عسکری رئیس اداره راه و شهرسازی دلیجان  تقدیر و تشکر نموده، ابرازامیدواری کردند با درایت نماینده محترم مجلس و مدیران دولت خدمتگذار در آینده نزدیک کام تلخ شهروندان نراقی  به ویژه در بحث جاده نراق به دلیجان شیرین خواهد شد .  

جلسه کمیته ساماندهی معابر شهرستان دلیجان در شهرداری نراق برگزار گردید


در تاریخ 17/5/94 جلسه کمیته ساماندهی معابر شهرستان دلیجان با حضور جمعی از مسئولین شهرستان و اعضای شورای اسلامی شهر نراق در سالن جلسات شهرداری نراق برگزار گردید . در ابتدای  این جلسه جناب آقای مرادی شهردار محترم نراق  ضمن خیر مقدم گویی گزارشی از فعالیت های انجام شده طی 5 سال گذشته  شهرداری در حوزه ساماندهی معابر و بهبود مسیرها  ارائه دادند  .

شهردار نراق گفت : با توجه به اینکه متوسط سن  ساکنان شهر در شهر نراق بالا  است ما از سالهای گذشته مناسب سازی معابر را به عنوان یک الزام شهری در دستور کار خود قرار داده بودیم توفیقات خوبی حاصل شده  به گونه ای که در  پروژه های جدید حتما باید الزامات قانونی طرح ساماندهی معابر مخصوص  معلولین جسمی و حرکتی رعایت گردد  و به مرور زمان معابر قدیمی را هم به گونه ای اصلاح نمائیم که تردد برای این دسته از ساکنان در شهر  بدون هیچ  مشکلی  انجام گردد .

 مرادی افزود:  طرح ساماندهی بافت تاریخی که اکثر سالمندان در این بخش زندگی می کنند این الزام را دارد که حتما باید  اختلاف سطح در معابر به حداقل ممکن برسد  که لازم می دانم از شهروندان فهیم نراقی که ما را در اجرای طرح کمک کردند تقدیر و تشکر نمایم .  

در ادامه جلسه جناب آقای دکتر خاکی مسئول بهزیستی شهرستان دلیجان  ضمن ارائه گزارش فعالیت های صورت گرفته و جلسات برگزار شده  درراستای مناسب سازی  معابر شهری و اماکن عمومی و ادارات و نهاد ها  الزامات قانونی را متذکر و یاد آور شد در شهرستان دلیجان بیش از 4000 نفر معلول حرکتی و جسمی و جانباز داریم که باید حقوق این افرادطبق قانون رعایت گردد و از همه مسئولین شهرستان درخواست  کرد ند در این زمینه  اقدامت اساسی انجام دهند و نبود اعتبار را بهانه عدم انجام کار نکنند  .

 در ادامه دکتر خاکی اقدامات انجام گرفته توسط شهرداری نراق را بسیار مطلوب ارزیابی کرده و متذکر شد شهرداری نراق ثابت کرده است می شود  با هزینه کم کارهای بزرگی انجام داد و ما امیدواریم  نراق  درزمینه مناسب سازی به یک شهر پایلوت استانی تبدیل گردد .

در ادامه جلسه جناب آقای سید عباس حسینی  نژاد رئیس شورای  اسلامی شهر نراق احترام به سالمندان و معلولین و جانبازان  را یک امر خدا پسندانه دانست و متذکر شد باید این قشر را به صورت ویژه  در شهر دید و یاد آور گردید  اقدامات حمایتی برای این افراد خیلی هم نیاز به منابع مالی ندارد  چرا که با یک ملاقات و شنیدن در دل این قشر می توان  درد های آنها  را التیام بخشید .  

ونایی معاون توانبخشی اداره گل  بهزیستی استان به عنوان مهیمان ویژه این جلسه   گزارشی از عملکرد ستاد استانی و جلسات برگزار شده با مدیران کل استان ارائه و  از اعضای جلسه درخواست کردند حقوق معلولین ، سالمندان و جنابازان  در شهر ها مطابق قانون رعایت گردد . ایشان از  نراق  به عنوان نمونه منحصر به فرد در استان  یاد کردند که  قبل از ابلاغ از طرف  استان  برای  رعایت حقوق  شهروندان جامعه هدف گام های اساسی  برداشته و اکنون  شهروندان نتیجه این تفکر را در شهر ملاحظه می نمایند .

در پایان اعضای شرکت کننده در جلسه  به اتفاق  از پروژه های بهبود عبور و مرور شهر از جمله طرح ساماندهی گلزار شهدا و امامزادگان سیلمان ،  بافت تاریخی  محله سفلی ،  مسجد امام حسن ، میدان اصلی شهر و پیاده رو های شهرک فاضل بازدید بعمل آوردند .


حضور شهردار نراق در اجلاس جهانی شهرداران شهر های اسلامی

بنا به دعوت بخش اسکان بشتر سازمان ملل((un. Habitat))  شهردار نراق به سومین اجلاس شهرداران شهر های اسلامی که در تاریخ 6 و 7 مرداد ماه  در مقر این سازمان  در شهر وین  کشور اتریش برگزار گردید دعوت شد .

مرادی شهردار نراق با علام این خبر افزود: مجمع جهانی شهرداران اسلامی دو سال است تشکیل شده و  در حال حاضر شهردار قزوین با عضویت 56 شهر  از سراسر دنیا ریاست این مجمع را به عهده دارد . این مجمع تحت نظر سازمان ملل و بخش اسکان بشتر آن در حال برنامه ریزی برای اجرای طرح  ((CPI)) در شهر های اسلامی دنیا است .

((CPI)) طرح شکوفایی و خلاقیت شهری است که ما در شهر نراق توانسیم با یک برنامه ریزی استتراتژیک 10 ساله بخش زیادی از شاخص های مد نظر آنها را جلب کنیم و به جرات می توان ادعا کرد امروز مدل توسعه در شهر نراق یکی از پایدار ترین مدل های  توسعه شهری ایران است . توسعه ای که بر پایه فرهنگ ،  تاریخ  و  سبک زندگی ایرانی اسلامی  تعریف شده  و به جای کمیت طول و عرض شهر و تعداد ساکنان آن به کیفیت توجه دارد .  

مرادی شهردار نراق افزود . حضور در این اجلاس بین المللی فرصتی ارزشمند برای معرفی شهر تاریخی نراق  و فرهنگ غنی شیعی و شخصیت های برجسته آن   از جمله فاضلین نراقی بود .

وی افزود بخش اسکان بشر سازمان ملل در حال تدوین شاخص های طرح شکوفایی شهری ((CPI)) است و برای همین  این اجلاس مقدمه ای بود تا شاخص ها به صورت جامع  و با رعایت فرهنگ های مختلف از سراسر  دنیا تعریف شود .  توجه به  دو  عنصر جسم و روح در شهر سازی اسلامی و  ساختن شهر ها  به گونه ای که انسان را در دنیا و آخرت به سوی کمال سوق دهد از جمله پیشنهاداتی بود که از طرف شهر نراق به مجمع  جهانی ارائه گردید و در همین راستا با طرح موضوع شهر سالم در گرو داشتن شهروند سالم مقرر گردید شهرداری نراق ترجمه انگلیسی کتاب گرانسنگ معراج السعاده مرحوم ملا احمد نراقی  در راستای ارتقاء اخلاق شهروندان شهر های اسلامی در اختیار مدیران بخش شکوفایی شهری سازمان ملل  قرار دهد .

مرادی در پایان گفت :  حضور در این اجلاس  و آشنا شدن با شهرداران شهر های اسلامی  سراسر جهان و کارشناسان برنامه ریزی شهری  فرصتی بسیار ارزشمند بود برای بر قراری ارتباطات  در سطح بین المللی که یک نمونه از آن دعوت از شهردارشهر منچستر انگلستان (( افضل خان )) بودکه فردی  مسلمان و پاکستانی تبار و اولین شهردار مسلمان انگلستان  است  برای بازدید از ایران و شهر نراق که در این خصوص  قول مساعد دادن .